Op avontuur in de Negev Woestijn

28 mei 2016 - Ein Bokek, Israël

Ik ga op avontuur, dacht ik, toen ik vanmorgen wakker werd. Alleen niks doen een hele dag is ook zo wat. Avi had mij gisteravond geïnspireerd met zijn wilde schatverhalen.  Ik wil ook op zoek naar grotten en spelonken. Zo lyrisch als ik er van was, ging ik met de auto op pad. Met 35 graden dook ik de berg Sodom op. Op zoek naar grotjes, maar dat valt dan weer vies tegen. Een aantal heb ik gevonden, maar daar lag nou net niks. Naja. Misschien wel, maar ik had geen strandschepje bij me. Wie weet wat ik achter liet. Ook waren er grotten die eeuwen geleden onder water stonden. Dit was allemaal zoutsteen. En als ik nou een aantal eeuwen terug zou leven, waar zou ik dan mijn waardevolle spullen verbergen als ik thuis geen kluis had? Juist! Zo hoog mogelijk! Ik klom en klauterde, maar zonder resultaat. De laatste grond die ik binnen ging, was zo poederig van de magnesium dat ik onder het stof zat. Ik zag overal sporen van wilde dieren. Ik weet dat er veel wolven en hyena's in de woestijn leven hier. Toen ik ineens een paar dieren hoorde rennen, kreeg ik het op mijn heupen. Ik schrok me wild en liet die schat maar achter. Als er een schat lag. Ik moet dat avontuur maar eens een keer over doen, met iemand die net zo avontuurlijk en lyrisch is als ik. En ik heb zo'n idee wie er ook zo stom kan zijn. ( toch Maarten?)

Berg Sodom
Terug gekomen in het hotel heb ik lekker gerelaxt. Flink gebadderd in de dode zee en mijn gemak gehouden. Ik had voor het eerst sinds ik hier ben een vakantiegevoel. Gewoon omdat ik niets 'moet'. Naja, misschien ook niks kan. Voor mij is dat wel eens goed, even rustig aan te doen. En het is hier heerlijk vertoeven. Ik heb menig huid en schimmelziekte alweer voorbij zien komen. Want ja, de dode zee is nou eenmaal goed voor huidziekten. Volgens mij heb ik er ook al een opgelopen hier. Achja, kleinigheidje hou je toch.

Grot
Morgenochtend nog even dobberen in dat dode zoute water en dan de spa in, om lekker fris weer door te crossen naar mijn laatste stop; Tel Aviv. Wie weet wat ik onderweg nog mee ga maken! Dat kan natuurlijk van alles zijn!

1. Esmeralda:
    28 mei 2016
    Hilarisch weer.... xx
  2. Dana Capello:
    28 mei 2016
    Hahahah, ik dacht net: '...Of wat je er zelf van oploopt', en zo schreef je het! Hilarisch geschreven weer ja!!